Bedenin Din Namına İstismarı: Tanrının (Yaramaz) Çocukları ve Flörtle Balık Avlama

Makale
Süleyman Turan, Prof. Dr.
Bedenin Din Namına İstismarı: Tanrının (Yaramaz) Çocukları ve Flörtle Balık Avlama
Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi
Dinler Tarihi
Yeni Dini Hareketler (Genel)
2019
c. 19 sy. 1
ss. 9–52
Evanjelizm, Yeni Dini Hareketler, Tanrı'nın Çocukları, David Berg, Flört.
Pdf
“Tanrı’nın Çocukları” ya da şimdiki adıyla “Aile”, bir Hıristiyan evanjelik vaiz olan David Berg (1919-1994)’in liderliğinde 1960’lı yıllarda ABD’de ortaya çıkmış bir yeni dini harekettir. Hareket, 1970’lerin sonuna doğru, diğer hususların yanında özellikle cinsel uygulamalarındaki farklılıklar dolayısıyla yoğun bir biçimde akademik ve popüler tartışmalara konu olmuştur. Berg’in cinsellik konusundaki yorumları yetişkinler, çocuklar ve daha tehlikelisi yetişkinler ve çocuklar arasındaki gelişigüzel cinsel ilişkileri sadece görmezden gelmekle kalmamış, aynı zamanda cesaretlendiren bir inanç sisteminin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Berg’in cinsel ilişkilere yönelik vurgusu gruptaki kadın üyeler tarafından insan bedeni açısından çeşitli inançların benimsenmesine yol açmıştır. Bu bağlamda Tanrı’nın Çocukları hareketi içerisindeki cinsel ilişkilerin bir yönünü “flörtle avlama” olarak bilinen strateji oluşturmaktadır. Bu uygulamada kadın üyeler erkek üyeleri çekmenin bir yolu olarak cinselliklerini kullanmaya teşvik edilmiştir. Bu çalışmada, bedene yönelik sosyal teorilere değinmeksizin, flörtle balık avlamanın arka planı, kapsam ve mahiyeti, kadınların flörtle balık avlamanın fiziksel ve
duygusal yönlerine nasıl katlanabildikleri, grubun genel inanç sistemi doğrultusunda davranışlarını nasıl anlamlandırdıkları ve flörtle balık avlamanın etki ve yansımaları gibi hususlar üzerinde durulmaktadır. Bu konuları araştırırken, başta beden, cinsellik ve flörtle balık avlamadan söz eden Berg’in mektupları, Miriam Williams ve Rose Mc Gowan gibi hareketten ayrılan bazı kadın üyelerin otobiyografileri, kendileriyle yapılan röportajlarda konuya ilişkin bilgiler paylaşan diğer
bazı kadın üyelerin yorumları ve diğer ikincil kaynaklardan yararlanılmıştır.