İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Tek Cinsiyetli Eğitim Modeline Bakış(Siirt Üniversitesi Örneği)

Makale
Necati Sümer, Doç. Dr.
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Tek Cinsiyetli Eğitim Modeline Bakış(Siirt Üniversitesi Örneği)
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Dinler Tarihi
Dinler Tarihi (Genel)
2019
c. 6, sy. 1
ss. 121-150
Din Eğitimi, İlahiyat, Eğitim, Karma Model, Tek Cins Model, Siirt
Pdf
Bu çalışma Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri üzerine yapılmıştır. Amaç, tek cinsiyetli eğitim modelinin ilahiyat öğrencileri tarafından nasıl görüldüğüdür. Basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile fakülte öğrencileri arasından rastgele farklı sınıflardan örneklemler alınmıştır. Buna göre Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri çoğunlukla tek cinsiyetli eğitim modelinden yana olduklarını ifade etmişlerdir. Bu modelin fakülte öğrencileri açısından yararları olduğu gibi sınırlılıkları da tespit edilmiştir. Fakat genel görüş, karma eğitimin tek cinsiyetli eğitim modeline göre sınırlılıklarının daha fazla olduğu yönündedir. Tek cinsiyetli eğitim modelinin öğrencilerin akademik, duygusal ve kişilik gelişimine katkısı anlamlı bir veri sunmamakla birlikte öğrencilerin kendilerini bu modelde daha rahat ifade ettikleri bir gerçek olarak ortaya çıkmıştır. Tek cinsiyetli veya karma modelin öğrencilerin psiko-sosyal gelişimi ve akademik başarısına katkısını ölçme anlamında Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneğinde yapılması alanında özgün sayılabilecek bir çalışma girişimidir. Bu çalışma ile hem Siirt hem de ilahiyat fakültelerinin tek cinsiyetli
modele bakış açısı bir ölçüde ortaya konulmaya çalışılmıştır