Japonya’da Kamakura Dönemi (1185-1333) Budist Okulları Ve Manastır Kurumu

Makale
Merve Susuz, Arş. Gör.
Japonya’da Kamakura Dönemi (1185-1333) Budist Okulları Ve Manastır Kurumu
Din ve Felsefe Araştırmaları
Dinler Tarihi
Uzak Doğu Dinleri
2020
c. 3 sy. 6
ss. 209 - 231
Kamakura Budist okulları, Zen Budizmi, Manastır Hayatı, Eisai, Dōgen
Pdf
Altıncı yüzyılda Çin’den Kore aracılığıyla Japonya’ya gelen Budizm, bu ada ülkesinde çeşitli yenilik ve dönüşümlere maruz kalmış, karşılaştığı yeni koşullar çerçevesinde kendisini defalarca şekillendirmiştir. Budizmin Japon tarihinde yaşadığı bu dönüşümlerden biri de Kamakura döneminde vuku bulmuştur. Önceki dönemin Budist okullarının yozlaştığından şikâyet eden Budist rahipler çözümü yeni anlayışlar geliştirmekte görmüş ve bu bağlamda Kamakura dönemi Budist okullarını kurmuşlardır. Bu makalenin amacı söz konusu Budist okullarını manastır hayatı noktasında benimsedikleri farklılıklar açısından değerlendirmektir. Budizm söz konusu olduğunda manastır kurumunun merkezi konumu yadsınamaz, bu nedenle günümüz Japon Budizminin de çoğunluğunu oluşturan Kamakura dönemi Budist okullarının manastır hayatı noktasında benimsedikleri anlayışları ele almak Japon Budizmini anlamak için gereklidir. Bu bağlamda makalede öncelikle Kamakura dönemi Budizminin gelişimini etkileyen unsurlara değinilecek sonrasında bu dönemde gelişen Arı Ülke, Nichiren ve Zen okulunun manastır hayatına bakışı ele alınacaktır. Önceki dönemlerde ortaya çıkmış fakat Kamakura döneminde de varlığını devam ettiren altı Nara okulu ile Tendai ve Shingon okulları bu makalenin kapsamı dışında kalmaktadır.