|
Kitap Bölümü
|
|
Ali İsra Güngör, Prof. Dr.
|
|
Türkiye'de Dinler Arası Diyalog Üzerine Yapılan Çalışmalar
|
|
|
|
Dinler Tarihi Araştırmaları VII
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dinler Tarihi
|
|
Diyalog-Misyonerlik
|
|
Ankara
|
|
Türkiye Dinler Tarihi Derneği Yayınları
|
|
2010
|
|
|
|
ss. 388-415
|
|
|
|
Vatikan, Misyon ve Diyalog, Monologdan Diyaloga, Misyonerlikten Diyaloga
|
|
|
|
Dinler Arası Diyalog alanı, insanlık tarihi boyunca önemini hiçbir zaman kaybetmeyen "Din" olgusu ile insani ve ahlaki bir içeriğe sahip olan
"Diyalog" kavramını bir araya getirmesi itibariyle insanın ilgisini çekmeye devam etmektedir. İnsanlar ve toplumlar arasındaki ilişkiler kitle iletişim vasıtaları aracılığıyla günümüzde daha da yoğunlaşınıştır. İnsanlar çok çeşitli nedenlerle diğerlerinin kültürlerini ve bunların içinde önemli birer öge olan dirıleri merak etmekte ve onlar hakkında bilgi sahibi olmak istemektedirler. Dinler arası diyalog koridorunun bu insani, ahlaki, kültürel, çağdaş ve iletişimsel niteliği, insanlığa kurtuluş, huzur ve mutluluk vadeden dinlerin kendi aralarında tarihin en eski dönemlerinden beri yaşadıkları rekabete yeni bir boyut kazandırmıştır. Öyle ki insanlar bu alana ilişkin temel bazı sorulan sormak durumunda kalınışlardır. Çeşitli dinlerin mensupları arasında gerçekleşmesi arzu edilen diyalogun gerçek hedefi nedir? Dinler arası diyalog sözü edilen tarihsel rekabeti ortadan kaldırmayı mı yoksa dinlerin sunduğu reçetelere insannın saygı göstermesini sağlamayı mı hedeflemektedir? Bu konuda çok sayıda soru sorulabilir ve farklı şekillerde cevaplandırılabilir. Bu tebliğin amacı, Hıristiyan dünyasında diğer dinlerin mensuplarına yönelik olarak planlanan açılışının sosyal, kültürel, teolojik ve doktrinel temellerinin tartışıldığı II. Vatikan Konsili (1962-65) vasıtasıyla gündeme getirilen "Diyalog" kavramının Türkiye'deki yansımaların bilimsel araştırmalara konu ediliş sürecini ortaya koymak, bu çerçevede akademik nitelikli çalışmalar hakkında bilgi vermek ve akademik nitelikli olmayan yayınlan da değerlendirmektir. |