|
Makale
|
|
Ali Osman Kurt, Prof. Dr.
|
|
Lessing’in Bilge Nathan’ında ‘Üç Yüzük’ Metaforu Bağlamında ‘Dinî Çokluk’
|
|
Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dinler Tarihi
|
|
Dinler Tarihi (Metodoolji)
|
|
|
|
|
|
2010
|
|
c. 10, sy. 3
|
|
111-133
|
|
23 s.
|
|
G. E. Lessing, Bilge Nathan, üç yüzük öyküsü, dinî çoğulculuk,
hoşgörü. |
|
|
|
Avrupa entelektüel tarihinin en önemli düşünürlerinden birisi olan Lessing, Hıristiyan dünyasındaki önyargı ve hoşgörüsüzlükle mücadele etmiştir. Hıristiyanlık karşıtı yazılarından dolayı kendisine yazı yazma yasağı getirilmiştir. Bundan
sonra o, görüşlerini tiyatroda sahneye koymuştur. Bu amaçla ‘Bilge Nathan’ isimli beş perdelik bir piyes yazmıştır. İlk ideolojik düşünce piyesi olma özelliği de taşıyan bu yapıt, “dinî çokluk” temeli üzerine kurulmuştur. Onun bu oyunda naklettiği "üç yüzük" öyküsünde, üç büyük dinin tüm mensuplarına hoşgörü çağrısında bulunur. Lessing’e göre gerçek din, duygu ve davranışlarda ahlaklı olmaktır. |