|
|
Görev | Çalışma Adı | Kurum | Danışman | Yıl |
---|---|---|---|---|
Doçentlik | Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi | 2017 | ||
Yardımcı Doçentlik (Dr.Öğr.Üyeliği) | Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi | 2011 | ||
Doktora | Diyarbakır ve çevresindeki dini anlayışta mitolojik unsurların etkisi | Ankara Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2004-2010 | |
Yüksek Lisans | Süryanilikte ibadet | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2002-2004 | |
Lisans | Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi | 1995-2000 | ||
Görev | Kurum | Yıl | ID | Öğretim Üyesi |
---|---|---|---|---|
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği | Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi | 2018 | 287 | Hayreddin Kızıl, Prof. Dr. |
Bölüm Başkanlığı | Dicle Ü. İlahiyat Fakültesi | 2017 | 286 | Hayreddin Kızıl, Prof. Dr. |
Anabilim Dalı Başkanlığı | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2016-2017 | 285 | Hayreddin Kızıl, Prof. Dr. |
Bölüm Adı | Kitap Adı | Kitap Editörü | Yayınevi | Sayfa Aralığı | Yıl |
---|---|---|---|---|---|
ÇEND ÇÎROK BO ZARGOTINÊN KURDAN JI ÇAVKANIYÊN ZINDÎ | KÜRDOLOJİ AKADEMİK ÇALIŞMALAR | Hasan Karacan | Yargı Yayınevi | ss. 215-233 | 2016 |
DESTPÊKEK BO ÇANDA KURDAN DI KULLIYATA RÎSALEYÊN NÛR DE | KÜRDOLOJİ AKADEMİK ÇALIŞMALAR CİLT 2 | Hasan Karacan | Yargı Yayınevi | ss. 302-326 | 2016 |
I. KÜRTLERİN İSLAM ÖNCESİ İNANÇLARI | KÜRTLER Toplum Din | Metin Bozan | Nida Yayıncılık | ss. 183-207 | 2015 |
Diyarbakır'ın Dini Tarihi | DİYARBAKIR SOSYOKÜLTÜREL TARİHİ 1 Siyasi ve Kültür Tarihi | Mehmet Yanmış | T.C. DİCLE ÜNİVERSİTESİ | ss. 40-62 | 2013 |
Diyarbakır Şehir Merkezinin Kısa Bir Tarihçesi | DİYARBAKIR SOSYO KÜLTÜREL TARİHİ 1 Siyasi ve Kültürel Tarihi | Yusuf Kenan Haspolat | T.C. DİCLE ÜNİVERSİTESİ | ss. 4-14 | 2013 |
Dini Motifleriyle Diyarbakır | TARİH KÜLTÜR İNANÇ KENTİ DİYARBAKIR | Yusuf Kenan Haspolat | T.C. DİCLE ÜNİVERSİTESİ | ss. 83-97 | 2013 |
Makale Adı | Dergi Adı | Cilt ve Sayı | Sayfa Aralığı | Yıl |
---|---|---|---|---|
“DI”YA KIRPANDINÊ/TEKÎDÊ DI KURMANCî DE | Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi | c. 5, sy. 10 | ss. 47-74 | 2019 |
BERAWIRDKIRINA TAYBETIYÊN DAÇEKÊN KURDÎ BI DAÇEKÊN INGILIZÎ RE (“BI”YA KURDÎ DIGEL “BY”A ÎNGILIZÎ) | Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi | c. 11, sy.3 | ss. 1524-1546 | 2019 |
Özellikleri Açısından Semboller | Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi | c. 10, sy. 4 | ss. 1306-1327 | 2018 |
İşlevleri Açısından Dini Sembol | Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (DÜSBED) | sy. 21 | ss. 30-41 | 2018 |
SÊ MEWLÛDÊN NUH ÊN KURDIYA KURMANCÎ | Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi | c. 10, sy. 3 | ss. 1037-1055 | 2018 |
ÇAVKANİYÊN Jİ ÇANDA KURDÎ Dİ NÛRA QELBAN DE | Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi | c. 10, sy. 20 | ss. 578-597 | 2018 |
Dini Sembolizm Üzerine | Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | c. 9, no. 11 | ss. 327-351 | 2018 |
i Ser Pirtûka “Teoriyên Folklorê | Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi | c. 2, sy. 4 | ss. 134-139 | 2016 |
Danasîna Tefsîreke Bi Kurdî Nûra Qelban Mele Mihemedê Şoşikî | Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi | c. 2, y. 3 | ss. 201-206 | 2016 |
Berawirdkirina çîroka Hedlîlik Bedlîlik a bi Kurdî bi Gur û Heft Karikan a Birayên Grimm re | International Journal of Kurdish Studies | c. 1, sy. 2 | ss. 70-85 | 2015 |
JIYAN DI RÊYA WELATPAREZÎYÊDAKurtejîyana Knyaz îbrahîm Mîrzoyev | International Journal of Kurdish Studies | sy. 1 | ss. 144-149 | 2015 |
Mecusi Dünya Görüşü ve İnsanın Konumu | Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (DÜSBED) | c. 7, sy. 13 | ss. 90-112 | 2015 |
CERIBANDINEK LI SER SENIFANDINA MEWLÛDÊN KURDIYA KURMANCÎ LI GORÎ MIJARÊN WAN | International Journal of Kurdish Studies | c. 1, sy. 1 | ss. 53-97 | 2015 |
Zurvanizm'in Kuruluşu ve Sasaniler Dönemindeki Etkileri | EKEV Akademi Dergisi | c. 17, sy. 56 | ss. 295-310 | 2013 |
Mitra dan Mithras ın Sırları na Mitraizm in Kuruluş Serüveni | EKEV Akademi Dergisi | c. 17, sy. 55 | ss. 113-136 | 2013 |
Rigveda ve Avesta Tanrı Panteonundaki Benzerlikler | Marife Dergisi | c. 13, sy. 1 | ss. 29-52 | 2013 |
HİNT VE İRAN MİTOLOJİLERİNE GÖRE MİTRA | Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi | sy. 10 | ss. 26-41 | 2013 |
Diyarbakır ve Çevresinde Yazılmış Mevlitlerin Konularına Göre Tasnif Denemesi | Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi | sy. 7 | ss. 116-150 | 2012 |
Düalizm ve Antik Ari Kültürü | Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | c. 13, sy. 1 | ss. 61-92 | 2011 |
Hıristiyan Monastisizminin Kuruluşu İlk Altı Asır | Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 2010 | ||
Tezi Hazırlayan | Tez Türü | Tez Adı | Enstitü | Yıl |
---|---|---|---|---|
Kenan Subaşı | Doktora Tezi | Tîpolojîya vegêrana çîrvanokên Kurdî/Kurmancî | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2019 |
Ahmet Kırkan | Doktora Tezi | Zazacanın fonetik açıdan incelenmesi; Kuzey, güney ve merkez Zazacasının karşılaştırılması | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2019 |
Hewa Salam Khalid Khalid | Doktora Tezi | KHALID İkinci dil olarak Kürtçe öğretimi fêrkırına zımanê Kurdî wekî zımanê duyem | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2019 |
Tekin Çifçi | Doktora Tezi | Adıyaman ve çevresinde halk inançları ve halk hekimliği(Bawerıyên gelêrî û dermanê kurmancî lı herêma semsûrê) | Dokuz Eylül Ü. Din Bilimleri Araştırma Enstitüsü | 2019 |
Dilber Ekinci | Yüksek Lisans Tezi | İlk dil edinimi: Çocuk dili ve gelişimi | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2019 |
Mehmet Yavaş | Yüksek Lisans Tezi | Kurmanci Kürtçesinde ergatif (Özeçişlilik) Nûra Gelban tefsiri örneği | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2019 |
Veysel Tanrıkulu | Yüksek Lisans Tezi | Kürtçe masallar ile Grimm Kardeşler masallarının motifler açısından karşılaştırılması | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2017 |
Halil İçen | Yüksek Lisans Tezi | Dı nav çanda kurdî de çîrokêk sîndrella | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2017 |
Naci Karagöz | Yüksek Lisans Tezi | Seçmeli Kürtçe dersine karşı veli tutumları | Dicle Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü | 2016 |