Hz. Lokman’ın Öğütleri ve Antik Mısır’ın Sebayt Metinleri
|
Milel ve Nihal
|
c. 15, sy. 1
|
ss. 7-32
|
2018
|
Yahudi Kutsal Metin Geleneğinde Tevrat’ın Bâtınî Yorumu
|
KURAMER Yayınları
|
c. 31, sy. 9
|
ss. 141-168
|
2018
|
Yeʾcūc ve Meʾcūc Kelimelerinin Etimolojisine Dair
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 59, sy. 2
|
ss. 161-169
|
2018
|
“Biz Yahya İsmini Daha Önce Kimseye Vermedik!” (19/Meryem: 7)
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 58, sy. 1
|
ss. 213-223
|
2017
|
Talmud, Mişna ve Gemara’dan mı Oluşmaktadır?
|
İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
sy. 36
|
ss. 167-170
|
2017
|
Nasi-Mendes Ailesi ve İstanbul’da Reyna Nasi Matbaası
|
Sahn-ı Semân’dan Dârülfünûn’a Osmanlı’da İlim ve Fikir Dünyası
|
sy. 1
|
ss. 177-190
|
2017
|
“Senin Derdin Neydi Ey Sâmirî?” (20/Ta-Ha:95)
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 58, sy. 2
|
ss.183-192
|
2017
|
İbrani Matbaacılığında Telif Hakları: 16-18. Yüzyıllar
|
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
|
c. 5, sy. 2
|
ss. 298-320
|
2016
|
“Ey İman Edenler! Siz de Mûsâ’ya Eziyet Edenler Gibi Olmayın!” (33/el-Ahzâb:69)
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 57, sy. 2
|
ss. 47-67
|
2016
|
Yahudi Bilgin Saadya Gaon’un (ö.942) Eserlerinde İslamî Unsurlar
|
Belleten (Türk Tarih Kurumu) Dergisi
|
c. 80 sy. 287
|
s s. 23-40
|
2016
|
Yahudi Âlim İbn Kemmûne’nin (ö.1286) Kur’an’ın İ’cazıyla İlgili Değerlendirmeleri
|
Dinler Tarihi Araştırmaları Armağan Serisi: I
|
|
ss. 373-386
|
2016
|
Bir Müslüman Tarafından Yapılan İlk İbranice Kur’an Çevirisi
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c.57 , sy. 2
|
ss. 143-155
|
2016
|
Erken Dönem İbrani Matbaacılığında Haham Onayları ve Cemaat İçi Sansür
|
Dinî Araştırmalar
|
c. 18, sy. 47
|
ss. 96-118
|
2015
|
Spinoza’nın Teolojik-Politik İncelenmesi’nde Tanah Eleştirisi
|
Mardin Artuklu Üniversitesi İlahiyat Bilimleri Fakültesi Dergisi
|
c.6, sy. 1
|
ss. 19-45
|
2015
|
Orta Çağ İslâm Dünyasında Yahudi Düşüncesi
|
Doğu’dan Batı’ya Düşüncenin Serüveni
|
c. 1
|
ss. 989-1018
|
2015
|
Orta Çağ Yahudi Dünyasında İslam Algısı
|
Milel ve Nihal
|
c. 10, syı. 3
|
ss. 71-89
|
2014
|
Tevrat Tenkit Geleneğinin Öncüsü: İbn Hazm mı Spinoza mı?
|
Diyanet İlmi Dergi
|
c. 50, sy. 4
|
ss. 69-82
|
2014
|
Mûsâ-Hızır Kıssası ve Kıssasının Yahudi Kökeniyle İlgili İddialarının Değerlendirilmesi
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 55 sy. 2
|
ss. 129-150
|
2014
|
“Leyse Aleynâ fi’l-Ümmiyyîne Sebîl” (Al-i İmran, 3:75)
|
Mardin Artuklu Üniversitesi İlahiyat Bilimleri Fakültesi Dergisi
|
C. 1 sy. 2
|
ss. 165-169
|
2014
|
Yahudi Kaynaklarında Ararat Dağları (Tekvin, 8:4
|
Milel ve Nihal
|
c. 11 sy. 2
|
ss. 83-101
|
2014
|
Orta Çağ Karaî Bilginlerinin İslam Eleştirisi: Yakup el-Kirkisanî Örneği
|
Dinî Araştırmalar
|
c. 17, Sy. 45
|
ss.93- 114
|
2014
|
İbn Meymun'un Yemen Mektubu
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 54, sy. 2
|
ss. 1-48
|
2013
|
Petrus Alfonsi'nin "Yahudilere Reddiyesi"sinde İslam Eleştirisi
|
Dinî Araştırmalar
|
c. 16, syı. 43
|
ss. 173-192
|
2013
|
Yahudi Bilgini Şlomo İbn Adret'in İbn Hazm'a Reddiyesi: Maamar'al Yişma'el
|
İslâm Araştırmaları Dergisi
|
sy. 28
|
ss. 45-60
|
2012
|
Hz. Muhammed'e Dair Bir Yahudi Efsanesi: Ma'ase Mahmat Adlı Risalenin Yeniden Tahkik ve Tercümesi(Melammed Uri ile birlikte)
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 53, sy. 2
|
ss. 1-21
|
2012
|
Şim'on Ben TsemahDuran'ın (ö. 1444) Keşet U-Magen Adlı İslam'a Reddiyesinin Değerlendirilmesi
|
Dinî Araştırmalar
|
c. 15, sy. 41
|
ss. 59-79
|
2012
|
Ortaçağ Yahudileri Arasında Judeo-Arabic Kullanımı
|
Dinler Tarihi Araştırmaları Sempozyumu VIII (Bütün Yönleriyle Yahudilik)
|
|
ss. 319-332
|
2012
|
İbn Meymun'a Göre Yahudilik'te İman Esasları
|
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
c. 52, sy. 2
|
ss. 243-266
|
2011
|
Ortak Atamız İbrahim'in Aydınlığında...
|
Milel ve Nihal
|
c. 1, sy. 2
|
ss. 223-228
|
2004
|